Skip to content

Dormind cu bebe

Martie 30, 2012

Nu ştiu alţii cum sînt, dar eu nu pot să concep că aş putea lăsa pe fetele mele cele mici să doarmă singure în camerele lor. Mă uitam mai devreme pe youtube la un videoclip, simpatic dealtfel, în care un tătic, încercînd să-şi adoarmă fetiţa de vreun anişor, sfîrşeşte captiv în pătuţul ei: mai exact, după nenumărate încercări de a o convinge să se întindă în pătuţ şi să doarmă, se urcă şi el alături de ea. Cum era de aşteptat, fetiţa se pune de-a curmezişul peste burta lui şi adoarme iepureşte. De cîte ori omul încearcă să se ridice, ea se trezeşte şi se urcă şi mai sus!

Şi mă gîndeam privind: societăţile primitive se comportă mult mai natural decît cei aşa zis civilizaţi. Nici în cel mai îndepărtat trib african copiii mici nu sînt obligaţi să doarmă singuri! Nu e firesc, nu e natural, e un chin atît pentru părinţi cît şi pentru copii. Bieţii copii, la un moment dat îşi dau seama că nu se pot pune cu voinţa de fier a părinţilor (întărită de tot felul de sfaturi date de *specialişti*) şi cedează, se obişnuiesc de voie de nevoie să doarmă separaţi de parinţii lor.

După ce că mai nou se face atîta caz pe alipirea de sînul mamei a nou născutului cît mai devreme pentru a restabilii legătura firească dintre ei, aceiaşi specialişti le recomandă mămicilor ca odată ajunşi acasă să exileze bietul bebeluş  într-o cameră singur! Şi după ce că se recomandă cu insistenţă alăptarea naturală la cerere, nimeni nu se gîndeşte ce chin poate fi pentru o proaspătă mămică trezirea şi ridicatul din pat din 2 în două ore ca să-şi alăpteze pruncul!

Ideea de a lăsa copilaşii mici singuri nu este altceva decît un munte de egoism între mame şi bebeluşi! Cum să îţi mai doreşti sa dormi fără ei, cînd nu există ceva mai plăcut şi reconfortant pentru orice mămică din lume decît sentimentul pe care ţi-l dă trupşorul cald şi moale al bebeluşului lipit de tine?… Cum să poţi să-i laşi singuri în cameră în numele independenţei copiilor şi a vieţii sexuale a părinţilor, cînd pentru orice mamă nu mai există altă prioritate decît siguranţa şi confortul copiilor? Degeaba le cumperi pătuţ de 500 euro, sau le decorezi camera după ultimul răget în materie, cînd tot ce-şi doreşte un bebeluş e să se simtă protejat, ocrotit şi iubit alături de mămica lui…

După ce acum 12 ani am încercat (cu succes!) formula pe pielea Claudiei, (cu succes deoarece Claudia a fost unul dintre acei puţini copii cuminţi şi uşor adaptabili-da’ las’ că-şi scoate ea pîrleala acuma: adolescentă căpoasă ca ea mai rar!), după ce m-am chinuit din greu să procedez la fel şi cu Cosmin, torturîndu-mă atît pe mine cît şi pe el, acuma, odată cu firele albe mi-a venit şi mintea la cap: Giulia şi Rebecca dorm cu mine! Giulia pentru că aşa a vrut ea, Rebecca pentru că aşa vreau eu.

După ce în primele zile de la venirea din maternitate cu Giulia am încercat s-o culc în pătuţul ei, am realizat că n-o să vrea în veci. Şi decît să mai trec prin ce-a trecut cu Cosmin, mai bine am cedat: am culcat-o cu mine. Cu cămaşa mea de noapte desfăcută în dreptul sînilor, domnişoara se servea de cîte ori poftea cu lăptic. Deşi nu pot spune că ar fi nu ştiu ce somn cînd din jumate în jumate de oră bebe caută sînul, e o diferenţă enormă între acest semisomn şi chinul de a te plimba toată noaptea la pătuţ şi înapoi!

Cu Rebecca nici n-am mai încercat, deşi sînt ferm convinsă că ea ar ceda uşor, are o personalitate asemănătoare cu a Claudiei: din start o iau seara în patul mare, pun la îndemînă prosoape de hîrtie, deoarece papă ca un purcel-dînd pe dinafară, şi somn de voie! Deşi acum nu se mai trezeşte decît arareori între 9 seara şi 5 dimineaţa, tot n-o exilez: aceste momente magice trec atît de repede că ai impresia că le-ai visat! De ce m-aş priva de ele?…

Giulia şi Rebecca

One Comment
  1. Şi ca sa vezi ce chestie, la cîteva ore după ce-am scris postarea asta, am găsit un articol cu acelaşi subiect, dar mult mai bine scris, aici:
    http://attachmentparenting.ro/co-sleeping/somnul-pe-timpul-nopii.html

Lasă un răspuns

Cecile's Cuisine

A Blog about Easy, Healthy yet Delicious Recipes for Working Moms like me.

40 Something

What's next?

Zona de criza

In si dincolo de crize

Sergiu Somesan

Proza fantastica si SF

DermPath Daily

Devoted to what everyone loves to see more of...SKIN!

ISTORII REGĂSITE

Probabil cel mai bun blog de istorie!

Bisofficiallan

World in your eyes!

Lucy Visinescu's Blog

Informatii si sfaturi despre dinti si nu numai

Violeta Balan

De la o zi la alta

Semizeea

Cine poate sau are curaj să încerce să-i răpească femeii plăcerea de a se contrazice, de a se răzgândi și încă a avea dreptate, de a acționa contrar logicii proprii?

COJOCARII

Blog de Familie

windowscoolsecrets

Just another WordPress.com site

Liga pentru Sanatate

Locul de discutii al celor care isi doresc ca sistemul sanitar din Romania sa isi recapete demnitatea si valoarea

