Skip to content

Reluarea alăptării după mai mult de trei săptămîni de pauză

Noiembrie 21, 2012

Deşi pare imposibilă, este foarte posibilă cu un pic de răbdare şi efort.

Aşa cum spuneam într-o altă postare, mămicilor pro-alăptat înţărcarea forţată din diverse motive (de obicei medicale) înainte de a împlini bebe un an li se pare o tragedie. Şi ar da orice să-şi recapete laptele. Ei bine, se poate. Eu sînt exemplul viu.

În urmă cu ceva timp a trebuit s-o înţărc pe Rebecca. Eu personal ţin mult la alăptat cît mai mult timp nu doar pentru că e bine pentru bebe, ci şi din sfînta comoditate. Cele care aveţi mai mulţi copii sau aţi trecut de 30 (de ani!) (sau ambele) ştiţi că încercarea disperată a mamei de a face lucrurile cît mai simple şi uşoare (şipentru ea nu e neapărat egoism, cît necesitate fiziologică! Şi nici nu încape comparaţie între calmatul noaptea al unui bebe căruia îi cresc dinţişori cu o ţîţă şi calmatul lui prin clasica metodă a legănatului în braţe (sau a plimbatului prin casă) (sau preparat sticluţă cu lapte ori ceai) (sau mai ştiu eu ce alte metode de a-l calma găsesc mămicile cărora ar trebui să li se acorde diplome speciale de inventatori în atare momente…).

De aceea cred că se înţelege de la sine supărarea mea datorată pierderii laptelui. Ei bine, după cîteva nopţi de plînsete datorate unui dinţişor, răstimp în care am încercat tot ce-am ştiut eu ca s-o calmez pe Rebecca, într-o noapte, năucă de somn, i-am băgat ţîţa în guriţă, deşi era seacă, şi am lăsat-o să ţocăie acolo pînă spre dimineaţă, cănd deja aveam impresia că nu mai am piele deloc pe sfîrc. Nici în vise nu mai speram la vreo revenire a laptelui după trei săptămîni de pauză, era o metodă disperată de a o calma cumva să pot aţipi puţin. Spre seara însă, surpriză!-am constatat că în sînul ţocăit intens în noaptea ce trecuse apăruse un pic de lapte! Nu mult, e drept, dar priceless, că era dătător de speranţă. Şi da, cei care nu aveţi copii nu rîdeţi, pentru o mamă aceste momente sînt mai intens dătătoare de emoţii decît cele cinci minute ale unui film de acţiune înainte de a afla cine-i criminalul!

Ei bine, după aceea am ţinut-o vreo trei zile aproape non stop cu ţîţa în gură. Şi rezultatele nu au întîrziat. În cam o săptămînă de luptă acerbă cu răbdarea mea, am învins: mi-am recăpătat complet laptele de parcă n-aş fi înţărcat-o vreodată.

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Cecile's Cuisine

A Blog about Easy, Healthy yet Delicious Recipes for Working Moms like me.

40 Something

What's next?

Zona de criza

In si dincolo de crize

Sergiu Somesan

Proza fantastica si SF

DermPath Daily

Devoted to what everyone loves to see more of...SKIN!

ISTORII REGĂSITE

Probabil cel mai bun blog de istorie!

Bisofficiallan

World in your eyes!

Lucy Visinescu's Blog

Informatii si sfaturi despre dinti si nu numai

Violeta Balan

De la o zi la alta

Semizeea

Cine poate sau are curaj să încerce să-i răpească femeii plăcerea de a se contrazice, de a se răzgândi și încă a avea dreptate, de a acționa contrar logicii proprii?

COJOCARII

Blog de Familie

windowscoolsecrets

Just another WordPress.com site

Liga pentru Sanatate

Locul de discutii al celor care isi doresc ca sistemul sanitar din Romania sa isi recapete demnitatea si valoarea

