Skip to content

Am job nou: cleaner!

Septembrie 28, 2014

Asa iti trebuie-vor spune unii. Ai plecat in UK sa fi servitoare.

Nu as putea spune ca imi place in mod deosebit sa muncesc din greu si underpayed, sau ca clasicul ”lasa ca nu e rusine sa muncesti” ma incalzeste in vreun fel. Ideea e ca voiam cu disperare sa am banul meu, desi toti banii lu’ sotu’ sint in portofelul meu si never ever nu imi cere socoteala.

Sint o persoana obisnuita sa munceasca si sa aiba banul ei. Punct. Muncesc de la 18 ani, iar dupa 2 ani de concediu de ingrijire a copilului si inca 9 luni de somat simteam ca turb daca nu muncesc ceva. Orice.

Din pacate zona in care ne-am stabilit noi nu este cea mai buna pt a gasi un job in domeniul meu: biomedical. Joburile de genu asta sint in orase mari : Londra, Birmingham, Chester, etc. Aici gasesti in cel mai bun caz job de flebotomist, iar eu urasc sa interactionez cu oameni bolnavi. De aia dupa 4 plus 1 ani de scoala de asistenti medicali am schimbat urgent macazul pe laborator.

Ieri ma gindeam ca oare nu ar fi bine sa ma inregistrez ca asistenta medicala, chiar daca mai fac un curs de echivalare, ca na, esti asistent, nu cleaner, salariul e cel putin dublu, si joburi chiar si part time sint din belsug in zona.

Dar citind acest anunt de angajare mi-a trecut urgent:

”The ideal candidate will have:-

  • Ability to undertake person centered key working and care planning
  • The ability to manage a span of duty, ensuring the provision of high quality care
  • Ability to communicate effectively (written and verbal) and to demonstrate good interpersonal skills
  • Reliability, flexibility, motivation and ability to work effectively in critical or pressured situations.
  • A warm, considerate and empathetic character ”

Caci nu, oricit m-as stradui, nu voi avea in veci calitatile cerute, nu pot lucra in situatii critice si presante, ba chiar ma blochez, ca sa nu mai vorbesc de caracterul meu care nu e warm si empathetic citusi de putin! Urasc sa lucrez cu oameni, in special cu bolnavi, si gata.

Revenind la cleaning: dupa ce am aplicat in  disperare pt joburi la farmacii, opticians si magazine si am sustinut vreo 12 interviuri, mi-am dat seama ca nu voi obtine veci jobul dorit atita timp cit Giulia si Rebecca sint mici: nimeni nu putea sa imi ofere un part time intre orele 5 si 12 dupa masa! Toti voiau sa vin dimineata, sau dupa masa de la 2, 3, cel tirziu 4. Din pacate, la 3 si 20 eu trebuie sa o iau pe Giulia de la scoala, iar pina la 4 cind soseste si Claudia acasa nu am cu cine sa o las pe Rebecca.

Am scazut pretentiile si am inceput sa aplic pe joburi in fabrici, caci zona asta nu abunda in clinici si laboratoare, dar abunda in fabrici de mincare!

Aici mi s-a oferit din prima un job de sef de echipa, de la 6 seara la 6 dimineata, 3 zile si 3 liber. Cum, mai frate, sef de echipa??? Eu nu am fost in viata mea intr-o fabrica si tu ma vrei team leader?? Hai ca poate asta nu ar fi fost asa o mare problema, caci imi ofereau training 12 saptamini, si tot ce isi doreau de fapt era cineva capabil sa rezolve anumite probleme tehnice minore ca sa mearga treaba snur . Problema era programul criminal, 12 ore, trei nopti una dupa alta. Clar ca nu am putut accepta, era sinucidere curata, desi salariul era foarte tentant.

Am cerut sa imi gaseasca un job part time de muncitor. Nimic disponibil, in zona e abundenta de poloneze absolut dispuse sa munceasca in fabrica full time.

Asa ca somam si turbam.

Saptamina trecuta ma suna tipa de la agentie si zice, fericita: ”am un job part time de la 8 seara la 12 noaptea, te intereseaza? Weekends off. ”

Uraaa!! Am exclamat in gind. Sigur ca ma intereseaza. Ce e?

Cleaner, zice. La o cantina.

Stau, rasuflu adinc: bine, bre, ma intereseaza. Cit e salariul?

6, 31. Adica minim pe economie. Fac un calcul mental rapid: intr-o saptamina cistig 126 de lire, adica 730 de lei, aproximativ 3000 de lei pe luna. In Romania aveam 1800 de lei pe luna dupa 16 ani vechime, ca tehnician de laborator. Iar preturile sint cam aceleasi, cu exceptia chiriei si impozitelor, care sint infiorator de mari aici. Alea oricum le plateste sotzu’. Ne mai miram de ce emigreaza lumea intr-o veselie.

Ok, zic, cind incep?

Diseara.

Si am inceput. Fac curatenie intr-o cantina cu 250 de locuri, am la dispozitie 4 ore pt asta. Sa nu credeti ca e usor. Sint tzapana de spate de la mop iar mina dreapta, cea cu care sterg mesele si scaunele, are febra musculara. zau. Ca sa nu mai zic de mindria mea dureros de calcata in picioare cind intru tantosa in cantina cu obiectele muncii: matura, faras, mop si galeata cu servetele umede pt sters mesele.

Sotu a protestat viguros, nici acuma nu vorbeste cu mine decit monosilabic, caci recunosc, cistiga suficient cit sa traim decent, dar aseara am luat primii bani munciti de mine dupa mult timp: 60 de lire pt 2 zile jumate, si m-am simtit foarte, foarte bine, desi el face acesti bani intr-o jumatate de zi!

Azi dimineata mi-am luat ”salariul” si am iesit in oras, singura. M-am oprit la cafeneaua mea preferata, unde o cafea e 2,60 de lire si o felie de chec tot atita, dar atmosfera face toti banii. Am zacut intr-un fotoliu o ora, savurind un capuccino grozav si ascultind jazz, si mi-am zis ca munca nu a omorit pe nimeni, bre…. Nu-i asa?

One Comment
  1. Rodica Predoi permalink

    Exact…e greu…dar totusi exista satisfactie. Succes. Rodica

Lasă un răspuns

Cecile's Cuisine

A Blog about Easy, Healthy yet Delicious Recipes for Working Moms like me.

40 Something

What's next?

Zona de criza

In si dincolo de crize

Sergiu Somesan

Proza fantastica si SF

DermPath Daily

Devoted to what everyone loves to see more of...SKIN!

ISTORII REGĂSITE

Probabil cel mai bun blog de istorie!

Bisofficiallan

World in your eyes!

Lucy Visinescu's Blog

Informatii si sfaturi despre dinti si nu numai

Violeta Balan

De la o zi la alta

Semizeea

Cine poate sau are curaj să încerce să-i răpească femeii plăcerea de a se contrazice, de a se răzgândi și încă a avea dreptate, de a acționa contrar logicii proprii?

COJOCARII

Blog de Familie

windowscoolsecrets

Just another WordPress.com site

Liga pentru Sanatate

Locul de discutii al celor care isi doresc ca sistemul sanitar din Romania sa isi recapete demnitatea si valoarea

